Merhabalar BANDIRMA BLOG takipçileri. Bugünkü konumuzda bütün algoritmaların bilhassa hedef aldığı, hem site içi hem de site dışı sağlık konusunda önemli kriterlere yer alan title, description ve URL optimizasyonu konusunda bilgi vereceğiz. Bu bilgiler içerisinde size fayda sağlayacak, geleceğe yönelik ve doğru bir şekilde planlaması yapıldığında çok büyük geri dönüşler kazanabileceğiniz içerikler yer alacaktır.
Bu çalışma stratejisinde hedeflenen içerik ise doğru ve olması gereken içerikleri en uygun, optimize edilmiş ve kararlı bir şekilde tüm sayfa ve içeriklerde kullanılması gerekmektedir. Bu geliştirmeler ve içerikler tamamen bir mantık çerçevesi içerisinde, site içi için doğal, site dışı için ise ziyaretçi bazlı SEO konularını hedef almaktadır.
SEO Title Optimizasyonu
Anahtar kelime optimizasyonunda çok büyük öneme sahip olan SEO Title Google arama sorgularında ziyaretçilerin ilk olarak karşısına gelen içeriktir ve ziyaretçilerin %99 oranındaki kısmı bu mavi işaretli başlıklara tıklayarak sitenize giriş yaparlar. Bu yüzden bu başlık içeriği anahtar kelime SPAM hedefli olmamalı, güzel cümleler kullanılmalıdır.
Yukarıdaki öngörünüm görselde gördüğünüz gibi Google sorgularında yukarıdaki içeriğe benzer bir arama sorgusu karşınıza çıkacaktır. Burada SEO Title’nin önemi ziyaretçilerin ilk baktığında “aradığı ve hedeflediği şeyi direkt algı olarak uyandırmak” olacaktır.
Slogan şeklinde olacak bu başlık ise maksimum 65 karakter olmalıdır. 65 karakterden uzun olan başlıklar devamında “…” olarak gösterilmekte ve tavsiye edilmemektedir. E-Ticaret sektörlerinde ise buraya kategori ise kategori başlıklarını slogan halinde, ürün ise ürün içeriklerini mümkünse slogan halinde sunmalarıdır. Gereksiz uzatmalar ise içerik yetersizliği olarak kullanıcılar tarafından hoş görülmemektedir.
Doğru, organik ve geleceğe yatırım yaparak bir siteye sahip olup hem kullanıcılar hem de sitenizin sağlığı açısından güçlü bir ilerleme yaşamak istiyorsanız bu konuda sitenize de aynı özeni göstermelisiniz.
SEO Description Optimizasyonu
Ziyaretçiler tarafından en çok dikkat edilen ikinci nokta ise açıklama yazısı yani SEO Description’dur. Burada kullanıcılar sitenin içerisinde ne olduğunu, aradığı kelimenin yada ürünün hangi içerikleri içerdiğini ve gerçekten aradığı doğru bilginin burada olduğunu hissettirecek, ürün satışında ise “uygun fiyatlar” yada “kampanya ürünleri” gibi güvenilirlik ve marka bilinirliğine yönelik sloganların olması en doğru seçim olacaktır.
Burada dikkat edilmesi gereken diğer bir nokta da 300 karakter içeriğine sahip olan SEO Description bir konunun, bir ürünün yada bir içeriğin en çok süslenmiş, anahtar kelimelerin geçtiği ve doğal bir paragraf yazı olmasını gerektiren slogan içeriğidir.
Bu içerikte ise ardı ardına sıralanmış anahtar kelimeler, kopya içerik barındıran siteler ve çok uzun gereksiz içerikler bulunursa ziyaretçilerin sitenize giriş ihtimali %60’a kadar düşecektir. Eğer kullanıcılara saçma, alakası olmayan yada ilgisiz bir cümle sunarsanız kullanıcı tepkileri de sitenize göre değişecektir.
Unutmamak gerekiyor ki 300 karakter hacmine sahip SEO Description içeriği sattığınız ürün yada bilgisini verdiğiniz konuda sizi tercih etmelerine etken olan içeriktir ve doğru bir şekilde kullanılmalıdır.
SEO Keywords Optimizasyonu
Anahtar kelime olarak bildiğimiz hedeflenen kelime içeriği diğer bilgilere göre daha farklı hedef barındırmaktadır. SEO Keywords tıpkı SEO Title ve SEO Description gibi birbirini tekrar etmeyen ve 100.000 sayfa olsa bile birbiriyle aynı şekilde uyuşmayan ve tekrar etmeyen etiket grubudur.
2015 yılında Google algoritmasında belirttiği üzere Meta Keywords yapısının artık SEO açısından değeri olmayacağını belirtmiştir. Bu sebeple sayfalarınızda artık Keywords yapısını barındırmanız Google tarafından etik bir durum olarak karşılanmamaktadır.
Bu konuda da sizlere çok büyük önem teşkil eden Link Uyum Kontrolü aracımızı oluşturduğunuz sayfalar için önermekteyiz. Link uyum kontrolü aracında site adresiniz ve belirlediğiniz odak anahtar kelimeyi yazabilir, sitenizin içerisinde kullandığınız URL kontrolü, H1 etiketi kontrolü, görsellerde olan alt etiketi kuralı, title ve sayfa içeriği kontrolü ve anahtar kelime oranları bulunmaktadır.
SEO URL Optimizasyonu
URL yapıları konusunda son zamanlarda ve yıllardır süren bir kavram kargaşası yaşanmaktadır. Bu kargaşada ise URL sonuna eklenebilecek “.html” uzantıları başta olmak üzere açık-kapalı bağlantılarda önerilmektedir. Bu bağlantı seçimi konusunda algoritmaların tercihleri ve yaptığımız son kontroller ve tespitler dahilinde de URL kısımlarının fazla uzatmadan ve kapalı şekilde olmasıdır.
Eğer URL yapınız farklı bir şekilde bitiyorsa bunu URL YAPILARINI DEĞİŞTİRMEDEN en doğal ve kısa hale getirin. Çoğu firmalar ve bloglarda URL kısmına bütün anahtar kelimeleri veya ürün sitelerinde ürün adının tamamını ekliyorlar. Bu ekleme de URL yapısı içerisinde “seohocasi.com/anahtar-kelime-ve-site…-optimizasyonu/” şeklinde “…” halinde devam eden içeriklerle görünüyor.
Bu yapı da tamamen yanlıştır. Burada görünmesini istediğiniz URL yapısının en kısa ve sade şeklinde olması gerekmektedir. URL optimizasyonu konusunda da bu görünümün tamamen kısa olup açıklayıcı şekilde olması gereklidir.
Link yapısını SEO uyumlu olarak tüm hazır yazılım türlerine göre doğru ayarlayabilmek için ayrıntılı rehberimi olan SEO Link Yapısı makalesini okumanızı öneririz.
Bir önceki yazımız olan Yeni Sitelerde SEO Başlangıcı başlıklı makalemizde bursa seo, seo ve seo ajansı hakkında bilgiler verilmektedir.