SEO Dostu Web Tasarımı Nasıl Olmalıdır?
SEO dostu web tasarımı, web sitelerini arama motoru dostu hale getirme odaklı tasarlamanın ve geliştirmenin bir yoludur. Bir web sitesini SEO dostu yapmak, Google ve diğer arama motorlarının web sitesindeki her sayfayı verimli bir şekilde tarayabileceği, içeriği etkili bir şekilde yorumlayabileceği ve veri tabanlarında dizine ekleyebileceği anlamına gelir. Dizine eklendiğinde, aradıkları konulara göre kullanıcılarına en alakalı ve gerekli web sayfalarını sunabilirler. SEO kriterleri web tasarım sürecinde ne kadar çok entegre edilirse, arama sonuçlarının ilk sayfasında indekslenme ve sıralanma şansı o kadar artar. Her gün arama motorlarını kullanan milyarlarca kişinin yalnızca %5’inden daha azı Google arama sonuçlarında ilk sayfayı geçmektedir. Bu nedenle organik trafiği artırmak ve ilk sayfa sıralamasını kazanmak için SEO dostu bir web sitesi tasarlamanız ve geliştirmeniz önemlidir. SEO dostu web tasarım uygulamalarını takip etmek önemlidir çünkü kullanıcıları ve arama motorlarını mutlu eden bir web sitesini herkes gibi siz de istersiniz. Arama motorları bir web sitesinin ne hakkında olduğunu anlayamazsa, trafiğiniz ve arama motoru sıralamalarınız üzerinde olumsuz bir etki yaratmış olacaktır.
SEO Uyumlu Web Tasarım
SEO Dostu Sayfa İçi Optimizasyon
Site içi SEO optimizasyonu, ilgili sayfanın optimize edilerek belirlenen odak anahtar kelimede ilk sıralara çıkması için uygulanan optimizasyon çalışmasıdır. Bu çalışma arama motorlarının içeriğinizi nasıl taradığı ve anladığı konusunda çok önemli bir rol oynar.
Site İçi Optimizasyon Stratejileri:
Anahtar kelime araştırması yaparak doğru anahtar kelimeleri, konuları seçmek ve bunları sayfada uygun yerlerde kullanmak
Sayfa başlığını, metin alt başlık etiketlerini, resim alt etiketlerini ve meta açıklama etiketini doğru kullanmak
Kullanıcılar ve arama motorları için optimize edilmiş bir URL yapısı oluşturmak
Arama motorlarının web sitesini etkili ve verimli bir şekilde taramasına yardımcı olan ve kullanıcı beklentilerinize uyan bir dahili bağlantı yapısı, gezinme ve bilgi mimarisi oluşturmak
Sayfa dışı optimizasyon stratejileri sırasında gelen bağlantıları kazanmak için kullanılabilecek içerikler oluşturmak
Görüntüler, videolar, listeler ve metin gibi birden çok medya ve içerik türü kullanmak
Cihazlar arasında harika deneyim sağlayan responsive bir web sitesi tasarımı oluşturmak
Görsel olarak çekici, markanızı temsil eden ve tutarlı bir görünüm ve hisse sahip bir web sitesi tasarlamak
Site Dışı Teknikler Şunları İçerir:
Arama sonuçlarında bulunan rakiplerin hangi stratejileri kullandıklarını daha iyi anlamak için rakip analizi yapmak
Gelen bağlantılarınızda anahtar kelime açısından zengin bağlantı metni kullanmak
Arama motorları tarafından yetkili kabul edilen web sitelerinden gelen bağlantıları kazanmak
Web sitenizde bulunan eski içerikler için bağlantılar kazanmak
Beyaz Şapka ve Siyah Şapka SEO
Black Hat White Hat SEO
SEO teknikleri kategorilere ayrılmaktadır. Bunlardan biri olan beyaz şapka tekniği, arama motorları tarafından kabul edilen ve sıralamayı iyileştirmenin önerilen yolları temsil etmektedir. Siyah şapka tekniği ise aldatıcı ve Google cezalarına neden olan teknikleri temsil etmektedir.
Siyah Şapka SEO Teknikleri
Bu Siyah Şapka teknikleri geçmişte hızlı bir şekilde yüksek sıralamalara ulaşmak için kullanıldı. Bununla birlikte, arama motorları bu tür teknikleri tespit etmek için algoritmalarını güncelledi ve SERPS’i manipüle etmeyi amaçlayan ek spam tekniklerini ortaya çıkarmak için sürekli olarak makine öğrenimini kullanıyor. Kötü niyetli teknikler;
Doğal olmayan bağlantı satın almak
Gizli içerikler bulundurmak
Sayfa içerisinde çok sık anahtar kelime kullanmak
Kopya içerikler yayınlamak
Web sitenizdeki bağlantıları gizlemek
Web Sitesi İçeriği
Web Sitesi İçeriği
Çoğu web sitesindeki en büyük sorun, içeriklerdedir. Bununla birlikte, içerik miktarı veya içerikte kullanılan kelimeler dışında web sitesi tasarımında yanlış gidebilecek pek çok şey vardır. Hem temel bilgileri hem de daha gelişmiş web sitesi içeriği konularını ele almalısınız. İçerik önemlidir çünkü Google’ın web sitenizin neyle ilgili olduğunu değerlendirmesinin birincil yolu budur. Google harika bir okuyucudur ve her web sitesinin içeriğini okuyup anlar. İçeriğiniz güçlü değilse web sitesinizin üst sıralarda yer alma şansı azalır. Google, az içerik sunan bir web sitelerini faydalı bulmaz. Çünkü içeriği az olan bir web sitesi ziyaretçilere fayda sağlamada yetersiz kalır.
SEO Dostu Web Tasarımı Nasıl Yapılır?
SEO Uyumlu Web Tasarım Yapmak
İyi optimize edilmiş bir web sitesi tasarım sürecine zemin hazırlayan birkaç temel unsur vardır.
Domain:
Domain(alan adı) bir web sitesinin adresidir. Alan adınızın mantıklı olmasını ve yaptığınız şeyle ilgili olmasını sağlamak çok önemlidir. Tüm varyasyonların ve alt alan adlarının ana siteyi doğru şekilde işaret etmesini ve sitenin tek bir kanonik sürümüne yönlendirmesini sağlamak önemlidir.
Hosting:
Hosting web sitenizin dosyalarının barınacağı yerdir ve bu dosyaların açılma hızı oldukça önemlidir. Yavaş bir site kullanıcıları memnun etmez. Bu nedenle hostinginiz SEO için hızlı olmalıdır. WP Engine, WordPress web sitelerine uyarlanmış bir platform sağladığı için harika bir örnektir.
CMS:
İşletmeniz için seçtiğiniz CMS (içerik yönetim sistemi), ne kadar başarılı olduğunuzu büyük ölçüde etkileyebilir. WordPress birçok durumda harika bir seçenektir, ancak tek seçenek değildir. Bu, tüm durumlar için en iyi seçim olduğu anlamına gelmez, ancak kesinlikle çoğu işletme için iyi bir başlangıç noktasıdır. Seçtiğiniz web şirketinin birlikte çalışmayı tercih ettiği değil, seçtiğiniz CMS’nin durumunuz için doğru olduğundan emin olun.
SEO Dostu Site Dışı Optimizasyon
Site dışı SEO optimizasyonu, bir web sitesinin pazarlanmasının ve güçlendirilmesinin yönetilmesini ifade eder. Bu yönetim, web sitenizin otoritesini artırabilecek, SEO sıralamasında ve trafiğinde artışa neden olabilecek bağlantı kazanımlarıyla olmaktadır.
Web Site Mimarisi ve Sitenizi Yapılandırma
Web sitesi yapısı için dosya dolabı benzetmesi yapılabilir. Siteniz bir dosya dolabıdır. Ana kategoriler çekmeceler, alt kategoriler çekmecelerdeki klasörler, Sayfalar ise klasörlerdeki belgelerdir.
Kabin: Web siteniz
Çekmece: Üst düzey kategori
Klasör: Alt kategori
Dosya: Bireysel belge / Sayfa
Kendi sitemizde servisler için bir çekmece ve her servisin klasörler içinde alt servisleri bulunmaktadır.
Yani; bu bilgi mimarisinde basitçe “/audits/” şeklinde bir sayfa var.
/audits/ sayfası, hizmetler çekmecesinin SEO klasöründe bulunur, güzel ve düzenli olmalıdır. Bu, blog gönderileri, makaleler, SSS içeriği, hizmetler, konumlar ve işletmenizdeki bir varlık olan hemen hemen her şey için aynıdır. İşletmeniz hakkındaki bilgileri anlaşılır hale getirecek şekilde yapılandırmak web sitenize otorite sağlar.
Mobil Uyumlu Tasarım
İnternet aramaları yapmak ve web sitelerine göz atmak için kullanılan en popüler cihaz artık cep telefonudur. Arama motorları için web sitelerinin mobil düzenlerine çok daha fazla önem verilmelidir.
Gerçekten mobil uyumlu bir tasarım oluşturmak ve mobil aramadan elde edilen sonuçları en üst düzeye çıkarmak için, mobil kullanıcıların ihtiyaçlarını ve isteklerini düşünmelisiniz. Bir kullanıcının telefonda ne yapacağı, genellikle bir bilgisayarda yapacaklarından çok farklıdır. Dönüşümleriniz masaüstünde olma eğiliminde olsa bile, aynı şekilde mobil cihazlarda da olabilir. SEO açısından bakıldığında, mobil uyumluluğun mobil arama için doğrulanmış bir sıralama faktörü olduğunu ve sitenizin arama motoru tarafından sitenizi incelemek ve sıralamak için kullanılacak mobil versiyonu olduğunu belirtmekte fayda var. Ancak, çok daha önemlisi, mobil uyumluluk potansiyel müşterilerinizin sitenizi nasıl aradığı ve sitenize göz attığıdır. Mobil cihazlarını kullanan ziyaretçiler için kullanıcı deneyimini optimize etmek için çok çalışın ve çabalarınızın karşılığını trafik ve kullanıcı katılımı açısından alacaksınız.
Sayfa Hızı
Mobil cihaz kullanma ve dijital teknoloji çağındaki bir diğer önemli husus da sayfa hızıdır. Kullanıcılar sabırsız olabilir veya her zaman harika bir mobil veri bağlantısına sahip olmayabilirler. Sayfalarınızın yalın ve iyi bir hızda olmasını sağlamak, modern SEO dostu web sitesi tasarımında önemli bir husustur. Harika bir başlangıç noktası, Google’ın mobil uyumluluk testidir. Bu araç size mobil uyumluluk, mobil hız ve masaüstü hızı hakkında geri bildirim verecektir. Ayrıca, her şeyi, işleri hızlandırmak için tam olarak neler yapabileceğinizi ayrıntılarıyla anlatan kullanışlı küçük bir raporla tamamlar.
Başlık Etiketleri
Başlık etiketleri, sayfanın yapılandırılmasına yardımcı olur ve bir sayfadaki hiyerarşiyi belirtir: H1, H2, H3 vb. Başlık etiketlerindeki metin iyileştirilmiş sıralamalarla ilişkilidir. Ancak asıl önemli olan sitenin yapısı, sayfa başlıkları ve meta açıklamaları optimizasyonu ve içeriğin kendisi arasındaki uyumdur. Başlıkları içerik akışına göre sıralayın ve işler kullanıcılar için daha mantıklı hale gelsin. Bu kriter aynı zamanda da arama motorlarının içeriğinizi kategorize etmesine yardımcı olur. Başlık etiketlerini görsel hiyerarşi ile hizalamayı unutmayın. Sayfadaki en önemli başlık <h1> aynı zamanda sayfadaki en büyük metin öğesi olmalıdır.
Rich Snippets
Rich Snippets, tıklama oranlarını artırmak için güçlü bir araçtır. Arama motoru sonuçlarında öne çıkan listelemelere doğal olarak ilgi duyulur. Tıklama oranını artırmak için yapabileceğiniz her şey, daha fazla kullanıcıyı çeker. Snippets artan etkileşimden olası sıralama iyileştirmelerine kadar varan bir faktördür. Bu sayede düşük girdi, yüksek çıktılı bir SEO dostu web tasarımına sahip olabilirsiniz.
Beyaz Şapka SEO Teknikleri
Aşağıda belirtilen stratejiler beyaz şapka SEO tekniği olarak kabul edilir ve bir web sitesinin SEO’suna değer katar. Harika bir web sitesi tasarım deneyimi sağlar ve Google ile diğer arama motorlarında sıralamaları, trafiği ve satışları artırabilir.
Bağlantıları gizlememek
Anahtar kelimeleri sayfa içerisinde çok sık kullanmamak
Anahtar kelimeleri gizlememek
Özgün içerik üretmek
Kullanıcıları doğru yönlendirmek
Navigasyon
Navigasyon kullanıcıları yönlendirmek ve bilgilendirmek için oldukça önemlidir. Bir site iyi yapılandırıldığında gezinme, her sayfanın neyle ilgili olduğunu belirtmeye yardımcı olmak için yapıyla, URL’lerle ve XML site haritaları gibi diğer bileşenlerle çalışır. Gezinme, web sitenizin üst kısmındaki menüden daha fazlasıdır. Kullanıcıları sitenizin en alakalı bölümüne bu şekilde yönlendirirsiniz.
Tabela benzetmesi de buna uygundur. Bir süpermarkete girdiniz ve ihtiyacınız olanı bulmak için işaretler arıyorsunuz. Web siteniz de farklı değildir. Bir kullanıcı yönlendirilirse ve marka adınızı ararsa, ana sayfanıza gelir. Daha sonra onları ilgili hizmete götürmek için bir tabelaya ihtiyaçları vardır. Ve bulması kolay olsa iyi olur!